ارسال پاسخ

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n1594

pvc-asso.ir

مکانیزم های عرضه و قیمت گذاری درست نیست 

چون مکانیزم های عرضه و قیمت گذاری درست نیست نمی توانیم مواد اولیه پلیمری را بر اساس ارز مصوب تهیه کرده و ناچار به پرداخت هزینه های گزاف هستیم.

به گزارش روابط عمومی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی به نقل از نشریه تشکل ها، رئیس انجمن تولید کنندگان لوله و اتصالات PVC  با بیان این مطلب که رسالت بخش خصوصی توسعه  کالای داخلی است، گفت: بخش خصوصی و تشکل ها نهایت تلاش خود را برای حمایت از کالای داخلی و توسعه آن انجام می دهند اما باید دید آیا دولت هم راهکاری برای حمایت از کالای ایرانی دارد؟


عباسعلی متوسلیان تأکید کرد: تجربه ثابت کرده هرچه بخش خصوصی تلاش خود را در این خصوص بیشتر کرده از طرف مقابل تلاش کمتری شاهد بودیم که این امر موجب افزایش بیکاری، کاهش رونق کسب وکار و کاهش انگیزه سرمایه گذاری برای کارآفرینان می شود.


این فعال اقتصادی همچنین افزود: خواسته ما از دولت رفع موانع با رویکردی متفاوت از گذشته است. د رحال حاضر موانع بسیاری در مسیر تولید و صنعت وجود دارد و علی رغم تاکید مسئولان نسبت به لزوم مبارزه با آنها همچنان تغییر خاصی در این حوزه رخ نداده است. انواع فشارهای مالیاتی بر گرده بخش خصوصی وارد می آید و از طرفی شاهد صدور بخشنامه های ضد و نقیض و مغایر با اهداف کلی کشور هستیم.


این فعال اقتصادی همچنین تاکید کرد یکی از خواسته های مهم د رصنعت ما تأمین مواد اولیه است که در حال حاضر چون مکانیزم های عرضه و قیمت گذاری درست نیست نمی توانیم این مواد را بر اساس ارز مصوب تهیه کرده و ناچار به پرداخت هزینه های گزاف هستیم و این مسأله واحدهای مارا غیر رقابتی می کند و بدین ترتیب بازارهای داخلی و خارجی خود را از دست می دهیم.


رئیس انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی تصریح کرد: بحران بهای تمام شده از جمله چالش های اصلی اقتصاد کشور به شمار می آید از طرفی به دلیل دردسترسی نبودن مواد اولیه از بازارهای داخلی، صنایع پایین دستی ناچار نیاز به مواد اولیه خود را از طریق واردات تأمین می کند که در نهایت منجر به بالارفتن هزینه تمام شده محصول می شود ایجاد سیستم رگلاتوری بین صنایع تکمیلی و بالادستی می تواند ما را به سطح استانداردهای جهانی برساند. 
وی خاطرنشان کرد، تأمین سرمایه درگردش کاهش نرخ سودهای بانکی، نوسازی صنایع، دانش روز، حل مشکل مراودات با دیگر کشورها از مواردی است که می تواند بر تحرک تولید داخلی و رونق آن و ترغیب صاحبان صنایع به تولید مؤثر باشد.


به باور متوسلیان اگر بتوانیم با بهره گیری از علم روز و واردات تکنولوژی هزینه تمام شده تولیدات را مدیریت کنیم نه تنها کیفیت محصول به دلیل استفاده از فناوریهای روز بهتر میشود بلکه هزینه تمام شده نیز کاهش میابد و عرضه آن دربازارهای داخلی و خارجی با سهولت بیشتری انجام میشود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

تعرفه تبلیغات انجمن پی وی سی

اخبار مرتبط